Door het naald van het oog! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Krista & Michel - WaarBenJij.nu Door het naald van het oog! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Krista & Michel - WaarBenJij.nu

Door het naald van het oog!

Door: Michel & Krista

Blijf op de hoogte en volg Krista & Michel

05 Juni 2006 | Ecuador, Baños

Wat is er gebeurd als er een meisje in een schuilhutje langs ene trail zit te huilen met een jongen ernaast? Juist! Als het Ecuador is, zijn ze zojuist overvallen! En waren wij niet van die langzame bergbeklimmers, dan hadden wij daar kunnen lopen. Spannend joh!
Het stel (Ecuadorianen, dus dat maakt het minder erg :)) liep of omhoog of naar beneden (dat hebben we nooit kunnen achterhalen) op de berg waar wij naar beneden liepen. En - ons beste Spaans opdiepend konden we er dit van maken - zijn overvallen door twee gemaskerde types met machettes in de hand, waarbij zij gedwongen werden hun mobieltjes af te geven.
Gezamenlijk met hen en nog twee Ecuadorianen die de berg af kwamen zetten (één met een videorecorder in de hand uit het jaar nul, waarvoor ik als rover nog geen cent had gegeven, laat staan een dollarcent) zijn we op onze schreden teruggekeerd, waarbij werd aangeklopt bij een berghutje. De mensen aldaar hebben de plisies gebeld (hoe kom je met je motor tegen een berg op als plisie zijnde? :)) en hebben ons met machettes in de hand de berg af geëscorteerd, later overgenomen door de plisies. Maar dat was eigenlijk al niet meer nodig want er kwamen al genoeg mensen weer de berg op :)
En zeg nou zelf, gaat een overvaller zitten wachten op het pad waar ie zojuist iemand heeft overvallen? Neeeee, natuurlijk niet. Zo dom zijn zélfs Zuid-Amerikanen niet!
Kortom, voor ons en storm in een glas water en we laten ons de koffie er niet minder om smaken!
Wij wensen u vele enge dromen toe :) en tot de volgende keer!

• 04 Juni 2006 - 22:32

Rob Timmer:

Vertel die kinderen maar eens hoe erg het in Rotterdam is!

Smaakt de koffie tenminste?

• 04 Juni 2006 - 22:36

Lokkie:

Komt helemaal goed! Op naar Dromenland!

• 04 Juni 2006 - 22:45

Michel:

Ze hebben hier in Baños de beste koffie van Ecuador! En misschien wel van Zuid-Amerika. Zelf geproefd!

• 04 Juni 2006 - 23:24

P:

tricycloacetonperoxide. blazen palestijnen zich mee op in israel, maar helpt ook tegen overvallers

• 05 Juni 2006 - 15:04

Iris De Struikrover:

ach die 5D van jou hadden ze toch niet willen hebben ....ik overigens wel dus ik sta 18 juni op de coolsingel in een hoekje met een waterpistool.

• 06 Juni 2006 - 22:20

Tineke:

Dus als je van je oude rotzooi af wilt, moet je daar naar toe.