Jottummmmm - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Krista & Michel - WaarBenJij.nu Jottummmmm - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Krista & Michel - WaarBenJij.nu

Jottummmmm

Door: Michel & Krista

Blijf op de hoogte en volg Krista & Michel

27 Mei 2006 | Ecuador, Guayaquil

Als je als taxichauffeur nou niet lekker zit (of, variant twee, de bestuurdersstoel is uit je taxi gestolen) dan monteer je toch gewoon een tuinstoel in je auto. Is het net of je in de tuin zit als je aan het werk bent. Zouden ze op kantoor ook eens moeten doen.
Affijn, welkom in Ecuador dus. Land van de bananen, met recht een bananenrepubliek! Kom je fijn uit Peru crossen met de bus, dwars door de woestijn met z´n afgestorven bomen, ga je de grens over, wat gebeurt er... wordt het opeens ernstig groen. Daar hadden we even niet op gerekend!
Zo van pats, boem, grens over: bananenplantages zover het oog reikt, en nog verder wel ook. Nu weten we waar Dole de ananassen vandaan haalt, en de bananen en zo.
Mooie vierbaansweg richting Guayaquil, alwaar op zaterdag de helft van de winkels en negentig procent van de kantoren dicht blijkt te zijn en de agenten met machinepistolen in de aanslag de banken weer bewaken. Welkom in Zuid-Amerika, we waren het even vergeten...
De enige touroperator die open is meldt ons: ja, wij zijn wel open, maar de rest van de wereld niet. Dus we kunnen niets doen, kom maandag maar terug!
Shit! Hoe kom je dan op de Galapgos Eilanden? Nou, we proberen het vandeweek nog wel een keer, in Guayaquil (havenstad met 2,nogwat miljoen inwoners en geen bal te doen) blijven we niet lang meer. En zeker niet tot maandag.
Overigens is Ecuador een stuk moderner dan Peru (tot dusver) en heeft de roepie (=Amerikaanse dollar, hier de officiele munteenheid) het leven een stuk duurder gemaakt. Kost een taxi opeens drie dollarroepies. Da´s wel wat anders dan 2,5 roepie in Peru.
Anyway, het is hier een graad of dertig, af en toe schijnt de zon lekker en het is soms ook knap broeierig. De ervaren reizigers onder u weten wat dat betekent: kakkerlakken! :) Maar om u gerust te stellen: ook een kakkerlak kan niet tegen deet!
Wij wensen u nog een krioelend weekend toe en tot de volgende keer!

• 27 Mei 2006 - 19:39

Adrianne:

Op deet-resistente reizigers, die zich nergens door laten afschrikken!

• 27 Mei 2006 - 20:19

Paul:

had je maar vaker theocratie moeten spelen, dan weet je hoe het zit met bos en zand in z.a. slecht voorbereid dus van je. als een echte henk dus. kan je niet mee scoren. (ned oefenw. is saai gaap wk, hooligans svp.) wij hebben al 2 dagen zondvloed over ons heen, en er komt nog een derde. en wat is modern, zei de duitser bij het nieuw cs en stak 28 mensen neer met een ouderwets mes. en wat is modern zei men in jakarta na de aardbeving met zo'n 10.000 doden en een rommelende vulcaan. wie bewaakt overigens de agenten, want in columbia schiet het leger ze overhoop. ananas vodka moet je maar nemen. doei.

• 27 Mei 2006 - 20:36

Pedrito:

doe de groeten aan de albatrossen, pinguins, leguanen, lonesome george en de roodvoet jan van genten!!!!

• 27 Mei 2006 - 21:21

Rob Timmer:

Ach... wij zwemmen wel...

De komende vijf dagen fietsen we een rondje Brabant bij 12 graden, windkracht 5 en een gestage regenval.

• 27 Mei 2006 - 21:32

Lokkie:

He RTI! Hoe was het fietsen in Brabant?

• 27 Mei 2006 - 21:40

Lokkie:

Weet je dat ik van de week opeens 'Noetnoet!'hoorde?
    Jaaaaaaaaaa, dat gaat niet goehoed! Mooie zondag!

• 28 Mei 2006 - 07:35

Louis:

zal Michels foto missen straks op Dunya (13 graden, windkracvht 5, maar overwegend droog!),hasta luego, Louis

• 28 Mei 2006 - 12:24

Joke V:

Koop geen waterschildpadjes. Hoewel, die eten wel kakkerlakken. Ik spoel wel van de golfbaan....