Mist en regen, westenwind... - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Krista & Michel - WaarBenJij.nu Mist en regen, westenwind... - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Krista & Michel - WaarBenJij.nu

Mist en regen, westenwind...

Door: Michel & Krista

Blijf op de hoogte en volg Krista & Michel

21 Mei 2006 | Peru, Huanchaco

´k Wil teruuuuug naar de kust...
Maar eerst hebben we nog een prestatie van formaat geleverd in Huarez, door op 5200 meter hoogte een gletsjer te beklimmen. Onderweg lag de maaginhoud van menig Peruaan die niet tegen de hoogte kon (duidelijk was spaghetti favoriet, aan de resten te zien), maar Jut & Jul hebben zich kranig geweerd en hun voedingsstoffen daar gehouden waar ze hoorden: in de maag.
Enne, dat we onderweg ook nog in en sneeuwbui terecht kwamen, who cares?
Daarna met de nachtbus naar Huanchaco aan de kust, alwaar wij heden(zondag)ochtend om half zeven aankwamen. Vervolgens kunt u zich ook voorstellen dat niet elke hostaleigenaar rond die tijd geneigd is z´n nest uit te komen om een paar Hollanders onderdak te bieden, maar naar drie pogingen was het raak en hebben wij een alleraardigst kamertje met uitzicht op de Pacific (die we niet verder dan honderd meter kunnen ovrzien in verband met wat men hier ´coastal fog´ noemt, en wij Nederlanders gewoon hardnekkige mist, omdat het er elke dag en dan de hele dag hangt. Is de tijd van het jaar, schijnt. (gewoon 8 maanden per jaar mist).
Maar wel mooie golven hier, en je kan hier prima surfen!
Jong & lui, geniet van het mooie weer in Nederland, doen wij het van de 26 graden hier!
Oh ja, als je naar Nederland wil bellen staat er gewoon een mevrouw op straat die haar mobieltje voor 1 roepie per minuut uitleent. Zodat je op je gemak zittend op een muurtje kan bellen :)

• 21 Mei 2006 - 19:34

Hurmie:

wauw, 5200 meter hoog; hulde! Ik ben vandaag niet hoger gekomen dan drie meter boven n.a.p., simpelweg door steeds twee trappen in huis te beklimmen. Nog bedankt voor jullie kaart, in een week was ie over de oceaan. Have fun!

• 21 Mei 2006 - 19:50

Rob Timmer:

Ja jongelui, jullie gaan de regentijd naderen in het gebied waar jullie zitten. Warm water weliswaar, maar wel errug veel.
    Ik verheug me al op de fotocd van jullie reis.

• 21 Mei 2006 - 22:42

Lokkie:

Vanavond even anderhalve maand Jut- en Julavonturen ingehaald; ik reageer blijkbaar heel secundair op 'pssst'! En genoten van jullie verslagen! Regengroet!

• 22 Mei 2006 - 06:35

Louis:

jullie kunnen straks zo door naar Zeeland ter overwintering!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 22 Mei 2006 - 15:16

Arthur:

5200 meter, geweldig!!!

• 22 Mei 2006 - 15:33

Paul:

is de mist zo indrukwekkend opkomend als in de film 'the fog'; kijk maar uit voor zeemonsters.
    overigens krijgen we hier vorstverlet en gaat de cv aan op hemeldonderdagvaart.