Stichting HoPe - Reisverslag uit Lima, Peru van Krista & Michel - WaarBenJij.nu Stichting HoPe - Reisverslag uit Lima, Peru van Krista & Michel - WaarBenJij.nu

Stichting HoPe

Door: Michel & Krista

Blijf op de hoogte en volg Krista & Michel

11 Mei 2006 | Peru, Lima

En we hebben een goed doel gevonden!

Stichting HoPe
Op 4.000 meter hoogte in het Andesgebergte in Peru is het leven hard. Gletsjerwinden geselen de indianen die er wonen. Verder zijn alleen lama's en winterharde aardappels bestand tegen het klimaat. Maar als die indianen naar de grote stad verhuizen, komen ze in de hel van de sloppenwijken terecht.

Doel van Stichting HoPe
Het doel van HoPe is om de indianen in het hoogland in staat te stellen hun lot in eigen hand te nemen en zelf hun leefomstandigheden te verbeteren. We ondersteunen alleen projecten als de plaatselijke bevolking er zelf om vraagt en zij zelf zoveel mogelijk bijdraagt aan de uitvoering ervan. De Peruaanse autoriteiten worden maximaal betrokken bij de uitvoering van de projecten. Wat er is bereikt, moet de gemeenschap zelf kunnen voortzetten als het project af is.

HoPe Peru
HoPe werkt al sinds 1991 in Peru. Het eerste project waarmee Walter Meekes en Tineke Griffioen begonnen, was een gaarkeuken in een achterstandswijk in Cusco.

Lees verder op www.stichtinghope.org

• 12 Mei 2006 - 00:27

Tineke:

Lijkt me een hartstikke goed doel.

• 12 Mei 2006 - 13:44

Pedrito:

een beter doel hadden jullie niet kunnen vinden. proficiat!!!!!!

• 12 Mei 2006 - 21:11

Michel:

En, Tineke... ze heet nog Tineke ook!

• 17 Mei 2006 - 19:34

Frans:

Goed zo, mooi om te weten dat die mensen er mee kunnen worden geholpen!
    OK!